Design

Prototypowanie aplikacji Lo-Fi oraz Hi-Fi. R贸偶nice i zastosowanie

Czas czytania: 2 min

Prototypowanie aplikacji Lo-Fi (Low-fidelity )

Prototypowanie aplikacji w niskim odzwierciedleniu szczeg贸艂贸w (Lo-Fi) to szybki i 艂atwy spos贸b na prze艂o偶enie koncepcji projektowych. Pierwsz膮 i najwa偶niejsz膮 rol膮 prototyp贸w Low-Fidelity jest sprawdzanie i testowanie funkcjonalno艣ci, a nie wygl膮du produktu.

Zastosowanie prototyp贸w Low-fidelity :

  • Projekt wizualny: przedstawione s膮 tylko niekt贸re atrybuty wizualne produktu ko艅cowego (takie jak kszta艂ty element贸w, podstawowa hierarchia wizualna itp.).
  • Tre艣膰: uwzgl臋dnione s膮 tylko kluczowe elementy tre艣ci.
  • Interaktywno艣膰: prototyp mo偶e by膰 symulowany przez prawdziwego cz艂owieka. Podczas sesji testowej konkretna osoba zaznajomiona z projektem dzia艂a jak komputer i r臋cznie zmienia stan projektu w czasie rzeczywistym. Interaktywno艣膰 mo偶na r贸wnie偶 tworzy膰 na podstawie szkielet贸w, zwanych tak偶e 鈥瀙o艂膮czonymi szkieletami鈥.

Korzy艣ci prototypowanie aplikacji Low-fidelity:

  • Zaanga偶owanie wszystkich interesariuszy w proces projektowy.聽Ka偶dy mo偶e szkicowa膰 (nawet ci, kt贸rzy twierdz膮, 偶e nie mog膮), a to oznacza, 偶e ka偶dy mo偶e budowa膰 papierowe prototypy.
  • Pozwala na testowanie we wczesnym etapie projektu. Wczesne testowanie prototyp贸w pozwala zespo艂om produktowym znale藕膰 problemy z du偶ym obrazem – takie jak niejasna architektura informacji – zanim stan膮 si臋 zbyt trudne do rozwi膮zania.
  • Szybkie eksperymentowanie. R贸偶ne elementy interfejsu u偶ytkownika mo偶na rysowa膰, wycina膰, kopiowa膰 w celu wykonania dodatk贸w, a nast臋pnie montowa膰 na nowej kartce papieru. Dzi臋ki prostym prototypom mo偶na r贸wnie偶 na艣ladowa膰 z艂o偶one interakcje.

 

 

Prototyp High Fidelity (Hi-Fi)

Prototypowanie aplikacji High Fidelity

Prototypowanie aplikacji Hi-Fi (High-fidelity), dzia艂aj膮 w spos贸b zbli偶ony do w艂a艣ciwego produktu. Zespo艂y zwykle tworz膮 prototypy o wysokiej wierno艣ci, gdy dobrze rozumiej膮, co zamierzaj膮 zbudowa膰, i musz膮 albo przetestowa膰 to na prawdziwych u偶ytkownikach, albo uzyska膰 ostateczn膮 akceptacj臋 projektu od interesariuszy.

 

Zastosowanie prototyp贸w High Fidelity:

  • Projekt wizualny: Realistyczny i szczeg贸艂owy projekt – wszystkie elementy interfejsu, odst臋py i grafika wygl膮daj膮 jak prawdziwa aplikacja lub strona internetowa.
  • Tre艣膰: Projektanci u偶ywaj膮 tre艣ci rzeczywistych lub podobnych do rzeczywistych. Prototyp zawiera wi臋kszo艣膰 lub ca艂o艣膰 tre艣ci, kt贸re pojawi膮 si臋 w ostatecznym projekcie.
  • Interaktywno艣膰: prototypy s膮 bardzo realistyczne pod wzgl臋dem interakcji.

Korzy艣ci prototyp贸w High Fidelity:

  • Szybka informacja zwrotna. Prototypy Hi-Fi cz臋sto wygl膮daj膮 jak prawdziwe produkty dla u偶ytkownik贸w. Oznacza to, 偶e podczas sesji testowania u偶yteczno艣ci uczestnicy testu b臋d膮 cz臋艣ciej zachowywa膰 si臋 naturalnie – tak jakby wchodzili w interakcj臋 z rzeczywistym produktem.
  • Testowalno艣膰 okre艣lonych element贸w interfejsu u偶ytkownika lub interakcji. Dzi臋ki interaktywno艣ci hi-fi mo偶na testowa膰 elementy graficzne, takie jak afordancja lub okre艣lone interakcje, takie jak animowane przej艣cia i mikrointerakcje.
  • 艁atwiejsze „obrazowanie ideii”. Ten typ prototypu nadaje si臋 r贸wnie偶 do prezentacji interesariuszom. Daje klientom i potencjalnym inwestorom jasny obraz tego, jak produkt powinien dzia艂a膰. Doskona艂y prototyp o wysokiej wierno艣ci wzbudza entuzjazm w projektowaniu w spos贸b, w jaki nie mo偶e tego zrobi膰 prototypowy system lo-fi z go艂膮 ko艣ci膮.

殴r贸d艂o:The Blog Adobe

 

Zobacz tak偶e: Dlaczego Userflow jest wa偶nym krokiem projektowania Strategii User Experience

 

 

Leave a Reply